Om Digitalisering

Hvor enkelt kan det gjøres?

  • Nettside 

Handel er nå mest digitalt, så det handler om å digitalisere bedriften sin og jobbe mot online optimalisering. Nettsiden er ansiktet utad og må være “on point”. Kunden har lite tålmodighet til lang opplasting, komplisert navigering eller kjedelig innhold. Her kreves det innbydende design, presist budskap og det lille ekstra som gjør at man vil velge deg over konkurrenten.

En ny nettside trenger ikke koste flesk, de fleste kommer langt med et wordpress template til 1000-lappen og trenger man hjelp til å installere det, er det mer en nok utviklere på UpWork som gjør dette billigere enn jeg bør offentliggjøre i denne bloggen. Men husk at det kreves kontinuerlig utvikling for å dyrke digital modenhet og ønsker du at nettsiden skal svare til brukernes forventninger, bør du være forberedt på å gjøre flere endringer over tid.

 

  • Markedsføring

Det hjelper lite å ha en fresh nettside hvis ingen vet om den. Hvor mye skal man investere i markedsføring og hvilke tjenester skal man velge? Hva krever det av deg og hva kan man forvente å få igjen for det? 

Digital markedsføring skiller seg fra tradisjonell markedsføring ved at man har muligheten til å dra innsikt fra data. Innsikten brukes til å lage skreddersydde løsninger for å treffe  målgruppen. Dette åpner for muligheten til å optimalisere kampanjer på detaljnivå og tillater bedrifter med lite kapital til å utkonkurrere giganter ved å tilegne seg en bedre forståelsen for brukerne.

Vi vet at folk befinner seg på sosiale medier, men er kundene på Facebook eller linkedIn? Youtube eller Snapchat? Kanskje de er på alle og da bør du være det også.

Husk! Sosial media markedsføring er storytelling. Lager du engasjerende innhold som utvikler seg over tid,  blir det mer interessant å følge med på. Brukere på LinkedIn har andre forventninger til kanalen enn det de har til SnapChat. Trikset er å tilpasse innhold til kanalen. Samme innhold på alle kanaler gir en liten grunn til å følge deg overalt.

En av de mer effektive kanalene er direktemeldinger som e-post og SMS, men dette krever mer fra annonsørene. Hva er din strategi for nyhetsbrev? 

Hva med søkemotorer? Alle Googler, hva gjør du for å være synlig der? For systematisk optimalisering anbefaler vi å starte med Google. Google har et brukerorientert fokus som betyr at om man klarer å tilfredsstille Google, er brukeren også som regel fornøyd. Men det er ikke nok å gjøre bare èn ting. 

Hvor god er du på å analysere nettsiden din? Hvem besøker den? Hva gjør de der? Hvor mange snur i døra? Å annonsere noe uten å lære om brukeradferd er useriøst, så ikke vær useriøs. Bli kjent med publikummet ved å samle og forstå data de legger igjen til deg. 

  • Optimalisering

     

For å unngå å sløse penger på markedsføring er det viktig å forstå målgruppen. For å forstå dem kartlegger man brukerreisen og overvåker adferd. Datatrafikken sentraliseres og innsikten brukes til å  tegne et digitalt landskap. Her får man et overblikk slik at man enkelt ser hvor brukeren faller ut og gjør forbedringer deretter.

Hvorfor høre på oss?

Store oppdrag krever et stort team av eksperter i individuelle fagfelt. Store team krever stor omsetning og er man et byrå med et stort team av eksperter i hvert sitt fagfelt, er det vanskelig å levere en helhetlig tjeneste til rimelige priser.

Goonie fokuserer på små oppdrag for små bedrifter. Den lokale restauranten, tannlegen eller hvilken som helst mindre bedrift har ikke komplekse nettsider. De individuelle ansatte hos Goonie jobber for å kunne levere helhetlige tjenester til våre kunder. Det betyr at hver av våre konsulenter behersker markedsføring, optimalisering og analyse. Dette gir din konsulent en bedre oversikt over din konto og kan styrke din online tilstedeværelse mer effektiv. 

 

Digitalisering er en prosess som styrkes over tid. For å dyrke digital modenhet er man pliktig til å følge opp for å garantere vekst. Derfor ønsker vi å være med deg gjennom digitaliseringsprosessen fra A til Å og tilbyr månedlige avdrag for kontinuerlig optimalisering. 

 

Begynner du å bli klar til å hoppe på digitaliseringstoget? Snakk med oss først.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *